Årsmöte 2018

VerksamhetRFSL

Hej kära medlem!

Kallelse till årsmöte 2018

Nu är det nytt år igen och styrelsen kallar härmed till årsmöte!

När? Måndagen den 26:e mars 2018 kl 18.30, Vi bjuder på fika kl 18.00

Var? Storgatan 13, Luleå.

Under årsmötet kommer vi bland annat gå igenom vad som gjordes 2017, det fastslås vad som ska göras under 2018, en ny styrelse och valberedning väljs. Alla punkter som ska tas upp på årsmötet hittar du i dagordningen längst ner.

Vi behöver fler förtroendevalda! Om du är intresserad av att engagera dig i styrelsen, eller vill vara med i valberedningen så är du hjärtligt välkommen att anmäla ditt intresse på följande länk https://goo.gl/forms/p0e5bafxyHQcD8f53 eller direkt på årsmötet.

Till exempel kanske du som kan ekonomi vill sitta som kassör? Eller om du har en vision om vart du skulle vilja leda föreningen kanske du är intresserad av ordförandeposten? Är du mer intresserad av medlemsaktiviteter och/eller driva föreningen framåt med dina idéer och perspektiv kanske du hellre sitter som ordinarie ledamot eller engagerar dig i en arbetsgrupp.

Du kan ställa frågor inför årsmötet till den sittande styrelsen på lulea@rfsl.se eller den sittande ordföranden på helena@lulea.rfsl.se.

Handlingarna kommer att läggas upp på hemsidan rfsl.se/lulea senast den 12:e mars. Om du har idéer, tankar eller åsikter om verksamheten 2017, så kan du inkomma med en motion till styrelsen på lulea@rfsl.se senast den 26:e februari.

Dagordning för RFSL Luleå och norra Norrbottens läns årsmöte (Agenda yearly meeting)

1. Årsmötets öppnande (Opening of the meeting)
  2. Fastställande av röstlängd (Establishing of the voting list)
  3. Fråga om årsmötet är stadgeenligt utlyst (Question if the meeting has been announced according to the statutory)